Karneval

autor : Tomáš Gareis, Klára Dvorská, Soňa Paduchová s tetou

Jako každý rok, tak i letos jsme měli ve stacionáři karneval. Doma jsme si připravili s maminkami masky. Každý měl pěknou masku. Teta Soňa a teta Miluška připravily různé hry a soutěže. Soutěžilo se ve dvou skupinách. Přijeli Zinderovi a kluci ze Sokolíka a všichni naši školáci. Nejvíce se těšila Soňa na Honzu Křížka. Za soutěže jsme dostávali sladké odměny. Asi nejvíce se líbila soutěž s praskáním balónků, které jsme měli přivázané k noze.Rány to byly obrovské. Po soutěžích nás čekala veliká svačina a chvíle oddechu. Potom se na řadu dostala diskotéka, která trvala až do oběda. Tety nás zase natočily a vyfotily, tak to máme zdokumentováno. Zase se těšíme na další karneval.

Škola v přírodě
autor : Ivana Zinderová s Lenkou

Rádi jsme přijali pozvání na školu v přírodě. Poprvé jsme jeli s velkým kolektivem někam, kde to neznáme.Překonali jsme několikadenní těšení, vysvětlování, nakupování a balení. Nastal den D a s velkým časovým předstihem jsme stáli na parkovišti v Chodově. Bez problémů jsme se nalodili do autobusu a za necelou hodinku jsme byli v penzionu Komtesa v Bečově nad Teplou. Ubytovali jsme se a před obědem se vydali na průzkumnou procházku po okolí. Celý program měl téma „Loupežník“. Stavěli jsme mu obydlí, budili ho v doupěti, hledali zvířátka, vyráběli loupežničí garderobu, tančili loupežnické tance, hledali poklad a okrádali pocestné. Za výkony jsme dostávali body, pro které se nejen děti, ale i dospělí mohli přetrhnout. Všichni máme medaile a diplomy, ale ty nejcennější by měly dostat všechny tety za pečlivou přípravu, nesmírně vlídný, klidný, láskyplný přístup ke všem klientům. Opravdu se nezastavily. Byly to poctivě odpracované 24 hodinové směny. Svědčí o tom šťastné a spokojené děti. I my, rodiče – upřímný dík.

rodina Zinderova

Naše první školanda
autor : Matýsek Primas s maminkou

V pondělí ráno 8.5. nás tatínek odvezl do Chodova na autobus, aby nás pan řidič odvezl do Bečova. Ubytováni jsme byli v rekreačním středisku Komtesa. Čekal nás loupežnický týden. Tety připravily na každý den různé hry, procházky a soutěže, za které jsme dostávali bodíky.Byli jsme se podívat na zámku v Bečově, který se nám moc líbil.Chtěli jsme také do cukrárny, ale bohužel tam žádná nebyla.Ve čtvrtek odpoledne jsme měli loupežnický rej. Matýsek loupežník byl Mates Fakule. Tancovali jsme a oloupili pocestného o všechny jeho peníze. V pátek se šlo na poslední procházku, kde Matýskovi všichni popřáli k narozeninám. Cestou zpátky jsme hledali poklad, který nakonec našla Klárka. Odpoledne jsme upekli buřtíky na rozloučenou. Večer teta Soňa ukončila soutěže a vyhlásila vítěze. 1. místo Víťa, 2. místo Matěj, 3. místo Klárka.Všichni dostali medaile a krásný diplom a dobroty. Počasí jsme měli nádherné. Všem tetám bych chtěla moc poděkovat za krásný týden, moc nám pomáhaly. Školandu jsme si já i Matýsek moc užili a těšíme se na další.

Matýsek s maminkou

Chceme žít s vámi - Sazka Arena Praha
autor : Klárka Dvorská, Soňa Paduchová, Kačka Pecková, Martinka Keslová a Víťa Mikoláš

Dne 31.5. jsme jeli s tetou Věrou a tetou Maruškou do Prahy na koncert „Chceme žít s vámi“, kde vystupovali známí zpěváci. Už dlouho jsme se těšili. Jeli jsme z Chodova autobusem do K. Varů a potom do Prahy pěkným autobusem Letuškou. V Praze jsme hned navštívili KFC. Seděli jsme tam a dali jsme si oběd a dobroty. Potom jsme šli do muzea, jinak by s námi už nikdy nikam nejela teta Maruška.Po návštěvě muzea jsme razili do Sazka Areny. Koncert uváděli Gondíci, zpívali nám : Petr Kotvald, Vlasta Horvát, Iveta Bartošová, Ilona Czáková, Martina Balogová, Sámer Issa, Maxíci a další.Tancovali jsme celou dobu. Večer jsme šli ještě na něco dobrého a na autobus. Zase jsme jeli Letuškou. Přijeli jsme hodně unavení, ale stálo to za to.

zleva: teta Maruška, Martinka, teta Věra, Kačka, Klárka, Soňa a Víťa

Německo
autor : Víťa Mikoláš sam. práce

Jeli jsme do Německé školy navštívit kamarády. Všichni jsme se sešli v tělocvičně a měli jsme připravená vystoupení, která jsme předvedli.Nejvíce se mi líbilo vystoupení kamarádů, kteří byli jako ryby, měli modré pytle a barevné šupiny. Na papíře měli napsáno česky – ryby.Teta Věra a pan ředitel nám vše říkali. Teta to překládala.Paní učitelky si nás rozdělili a šli jsme pracovat. Já jsem vyráběl šaška.Potom jsme šli na oběd, měli jsme řízek a dobré brambory a salát a ještě jsem si dal kávu a koláč.Výlet se nám vydařil.

Víťa lepí a Péťa pomáhá

Morana
autor : klub s tetou Věrou

Vyráběli jsme společně Moranu, vládkyni zimy, abychom ji na „Smrtnou neděli“ před Velikonocemi mohli vlastními silami zapálit a utopit. Zimy je už letos opravdu dost. Základem pro výrobu Morany byl kříž ze dřeva, na který jsme upevnili hlavu z punčochy, do které Soňa nacpala suchou trávu a namalovali jsme strašidelný obličej.Tomáš připravoval vlasy ze sena. Dále Víťa upevnil ruce ze starých uschlých prutů, Tomášek navlékal na drát „výdutky“ vyfouklá vajíčka. Tety přišily šaty. Lukášek, Matýsek a Honzík K. pomáhali vázat a motat.Martínek a Kubíček sledovali, jestli je celý postup správný a nikdo nic nešidí. Také jsme tavnou pistolí upevnili šnečí ulity na oděv.Strašidelně vypadající Morana bude zdobit až do svého utopení šatnu.Vedle Morany je povídání, jak tu zimu zaženeme.

zleva: teta Alenka, Tomáš Malčánek, Soňa, teta Věra, Tomáš Gareis a Víťa

Výlet do Prahy
autor : klub s tetou Věrou

V sobotu 20. května  jsme jeli na výlet do Prahy. Cílem naší cesty byl jako první „Mořský svět“, to je krásná výstava. Jsou tam nádherné barevné mořské ryby, korály, sasanky a hvězdice. Vše jsme si dvakrát prohlédli, protože to bylo opravdu zajímavé. Nejvíce jsme obdivovali žraloky. také tam hrála hudba od moře. Potom jsme šli na pouť. Kdo se nebál, tak jezdil na různých atrakcích. Byla tam i horská dráha a obrovské kolo. Dále jsme jeli autobusem na Václavské náměstí, šli jsme i na Staroměstské náměstí k orloji.Prohlíželi jsme si pěkné stavby a obchůdky. Zlatý hřeb bylo posezení v KFC nedaleko sochy sv. Václava. Cestou zpět jsme se zastavili na nově vybudovaném hradě v Červeném Újezdu, další zastávka byla na něco dobrého v Krušovicích.V autobuse jsme poslouchali rádio a fandili jsme našim hokejistům.Výlet se opravdu vydařil.

společné foto před výstavištěm

HODOVÁNÍ V PIZZERII
autor : teta Andrea s Péťou a Kubíkem

Moje parta ze stacíku je až na mou maličkost čistě chlapská záležitost.A všichni „moji chlapci“ milují dobrodružství a velice rádi mlsají.Na 22.3.jsme s tetami naplánovali exkurzi- no spíš „hromadnou evakuaci“ do nově otevřené pizzerie Corleone na starém městě. Nebyla to až tak snadná záležitost ta evakuace (díky velmi nepříznivému počasí),ale za odměnu nás čekalo 90min.skvělých zážitků.Prostředí útulné,obsluha usměvavá a vstřícná a ty dobrůtky „mňam“!Kubík i Péťa byli se mnou v pizzerii poprvé,takže pro ně bylo vše překvapení.Začali jsme medovníkem,Kubíček si objednal latté a Petr svůj oblíbený čaj. Než se nám upekla pizza měli jsme plná bříška a pusu od ucha k uchu-tak jsme byli v novém prostředí spokojení.Třetí z mé party-Matýsek, měl pro sebe tetu Alenku s Tomáškem,neb i já mám jen dvě ruce.Viděli jsme pec,ve které nám pekli pizzy.Spolu s Jirkou jsme tam i jednu vlastnoručně „šoupli“.S Honzíkem Švejdou jsme si prohlédli pec pěkně zblízka-bylo tam jak na solárku.Pan kuchař byl samá legrace,ale hlavně skvěle vařil.Akce se moc povedla,Kuba s Péťou zvládli nakonec i celou pizzu a džus.Plni dojmů a dobrůtek jsme se v poledne vraceli do stacionáře na oběd, ale ten už se do nás opravdu nevešel.Už se moc těšíme na další „mlsací“návštěvu v Corleone.

zleva: Kubík, teta Andrea a Péťa

Ples v Grand hotelu PUPP
autor : Klárka Dvorská a Soňa Paduchová, Kačka Pecková, Verunka Strmisková a Martinka Keslová

V sobotu 8.4. jsme se vydaly na poslední ples sezóny do K. Varů.Klárka, Soňa a Kačka jsme měly sraz s tetou Věrou a strejdou Pavlem v Mírové. Tam už čekala Verunka a Martinka s maminkou. Všechny jsme se krásně oblékly.Ples uváděl Petr Rychlý. Bylo to fakt nádherný a super. Také jsem měly tombolu. Soňa měla radost z celého sudu Jaru na nádobí, ani to namohla pobrat.Martinka se radovala ze sady porcelánu a teta Věra vyhrála červenou sprchu.Potom nám teta ke stolu přivedla pana Rychlého, to byl zážitek! Klárka zas měla zážitek se ztrátou a nálezem svého zlatého prstýnku, který jí nakonec předal sám Petr Rychlý. Soňa potkala kamaráda Honzu, tak byla celá šťastná.Martinka si našla nové kamarády a sama si stále nakupovala něco na svůj mlsný zub. Kačka měla největší radost, že hráli její oblíbené Kabáty.Teta tancovala s Verunkou a vůbec jsme moc neseděly. Za rok se jede zase.

zleva: teta Věra, Verunka, Petr Rychlý, Klárka

Návštěva ze SRN
autor : klub s tetou

27. dubna přijeli zase do stacionáře klienti a jejich učitelé z Německa.Všichni jsme se společně sešli v tělocvičně a přivítali jsme se. Také jsme se představili. Našim hostům jsme zazpívali nové písničky. Potom jsme se šli naobědvat. Pro hosty připravily tety bohaté pohoštění a některé maminky upekly dobroty. Po obědě jsme se rozdělili do skupin. Jedna skupina s tetou Maruškou vyráběla čarodějnici, druhá skupina s tetou Soňou vyráběla slepičku a přáníčko pro maminky. Další skupina s tetou Miluškou zase zpívala, také se učili tance – polku , mazurku. Společně jsme hosty učili českou písničku „Běží liška k Táboru“. Od pana ředitele jsme dostali 500 Euro, které vybrali pro náš stacionář rodiče německých žáků. MOC DÍKY. Teta Věra nám vše pěkně překládala i slova písniček. Také přišel pan novinář a napsal o nás do Sokolovského deníku.

pohoštění našim hostům moc chutnalo